Moje wrażenia na temat wykładu dr Val Walters organizowanego przez Omd Mariusz Oboda w Poznaniu w dniu 20 września 2012 r.
Na wstępie pragnę podziękować za zaproszenie dr Val Walters do Polski i zorganizowanie tak świetnego szkolenia.
Z wykładu jestem bardzo zadowolona, dzięki niemu zrozumiałam czym tak naprawdę jest hipnoza, wcześniejsze moje wyobrażenia przyznam że były niewłaściwe. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że ta wiedza wymaga uzupełnienia. Dzięki temu szkoleniu uświadomiłam sobie, że wielokrotnie podczas pracy w gabinecie nieświadomie stosuję trans u pacjentów.
Już w poniedziałek, czyli 3 dni po szkoleniu miałam okazję wykorzystać wiedzę z wykładu- z wysoką skutecznością:) to bardzo cieszy , jak potrafi człowiek dzięki nowej wiedzy coś osiągnąć, co wcześniej było niemożliwe :)
Bardzo pomogły mi wskazówki Mariusza odnośnie prowadzenia rozmów rekrutacyjnych. Spośród ok. 40 kandydatów wybrałem współpracownika, z którego jak dotąd wszyscy są bardzo zadowoleni włącznie ze mną (pracuje u nas kilka miesięcy). Stosując metody rekrutacyjne Mariusza zostałem posądzony przez jedną z kandydatek (mgr zarządzania), że sam skończyłem marketing i zarządzanie lub PR (ja jestem lekarzem i nigdy wcześniej nie prowadziłem takich rozmów).
To najlepsza inwestycja w firmę - bo inwestycja w ludzi - a sposób prowadzenia szkoleń przez Mariusza i korzyści poprzez te szkolenia uzyskane dla mojego personelu dają najszybszy zwrot wydanych na te szkolenia pieniędzy.
Atmosfera ciekawości, zabawy, odkrywania towarzysząca uczeniu budowała motywację i utrzymywała wysoki poziom zaangażowania uczestników przez cały czas trwania szkolenia. Specjalny sposób prezentacji materiału, odpowiednio skonstruowanych ćwiczeń i symulacji pozwolił na szybsze i bardziej dogłębne poznanie założonych treści. Gry i ćwiczenia praktyczne pozwalały na wyćwiczenie umiejętności i natychmiastową weryfikację ewentualnych błędów.
Potwierdzeniem na skuteczność szkolenia są słyszane słowa podziękowania pacjenta, kierowane zarówno do lekarzy, asystentek a także do recepcjonistek za miłe wspaniałe i nie stresujące wizyty.
Szkolenie przyniosło zamierzone rezultaty. Jeżeli chodzi o efektywność warsztatu, chcemy podkreślić, iż w tym przypadku możemy mówić o pełnym sukcesie. Elementy wprowadzone podczas szkolenia zaowocowały nie tylko pod względem skuteczności podejmowanych przez lekarzy i asystentki działań, ale również sprawności wykonywanych przez naszą firmę usług.
Niezwykle ciekawie prowadzone szkolenia wyzwoliły w nas wszystkich nowe pokłady energii i ochotę do pracy. Bardzo wyraźnie wpłynęły również na nasze relacje z pacjentami. Słysząc i widząc zadowolenie pacjentów, którzy wciąż polecają nas innym, rozumiemy jak wiele dały nam szkolenia prowadzone przez Pana Mariusza Obodę.
Dziękujemy za wysoki poziom przekazu i wartość merytoryczną kursu, która przełożyła się na namacalne korzyści w komunikacji zarówno z pacjentem, jak i w zespole oraz pomogła nam zmienić wizerunek dentysty w oczach pacjentów i tym samym w wyraźny sposób odróżnić się od konkurencji.
Sensownie i konkretnie zostały poruszone wszystkie istotne problemy dotyczące obsługi pacjenta w gabinecie stomatologicznym.
Jesteśmy pełni podziwu za skuteczność rozpoznania problemów w naszej firmie, za bardzo cenne i trafne wskazówki co do jej dalszego prowadzenia. Sposób jak i tematyka spotkania bardzo nam odpowiadały. Pragniemy przygotować się do szkolenia pracowników naszej firmy w systemie ciągłym przez okres 2-3 lata z Państwa nadzorem.
Jest to już drugie szkolenie średniego personelu. Słuchaczom zostały przedstawione szczegółowe zasady postępowania z pacjentem w gabinecie stomatologicznym.
Szkolenie prowadzone było w sposób przejrzysty, zrozumiały i przekonywujący. Zarówno części teoretyczne jak i praktyczne zostały przeprowadzone profesjonalnie. Jakość kontaktu trenera z grupą oceniam bardzo wysoko. Podczas szkolenia Pan Mariusz wykazał się także dużą cierpliwością. Poświęcił nam również dużo czasu poza szkoleniem pomagając w rozwiązaniu kilku problemów.
Wyjście naprzeciw oczekiwaniu pacjenta jest bardzo ważną umiejętnością w naszym zawodzie. Uświadomił mi to właśnie Mariusz Oboda, który jest najlepszym ekspertem w komunikowaniu się lekarz-pacjent.
Moim zdaniem tego typu szkolenia są niezbędne dla każdego lekarza i bezsprzecznie korzystnie wpływają na tak istotne relacje pacjent- lekarz i lekarz- pacjent.
Odpowiednie podejście do pacjenta często decyduje o jego zaufaniu do lekarza i zadowoleniu skutkującym dalszym leczeniem. Program studiów nie porusza niestety tych zagadnień. (…) Przedstawiony warsztat jest jedyną znaną mi propozycją poszerzenia wiedzy z tego obszaru. Trener p. Mariusz Oboda dał się poznać jako osoba bardzo dobrze znająca pracę lekarza stomatologa oraz posiadająca dużą wiedzę z zakresu komunikacji i budowania relacji z pacjentem.
Po miesiącu moja zdobyta wiedza na kursie przynosi zadowalające efekty. Jestem bardziej otwarta, pewna siebie i mam zdecydowanie lepszy kontakt z pacjentem.
Zaliczam się do grona szczerych entuzjastów szkoleń prowadzonych przez Mariusza Obodę. Pan Mariusz prowdzi je z dużą kulturą, sporą dawką humoru, nie wspominając już o Jego wspaniałym znawstwie tematu. Szczególnie jednak polecam najnowszą formę szkolenia, określaną mianem coaching.
Zajęcia były prowadzone na wysokim poziomie merytorycznym i charakteryzowały się doskonałą znajomością zagadnień z zakresu prowadzenia praktyki stomatologicznej.
Pozwala mi dostrzegać te aspekty współpracy z pacjentem na które przez 25 lat pracy nie zwracałem uwagi.
Po spotkaniu z trenerem zacząłem zwrazać uwagę na rzeczy, z których nie zdawałem sobie sprawy. Nie zdawałem sobie sprawy z błędów, które popełniam. Teraz wiedząc o tym sam się na nich łapię i szybko naprawiam. Zmieniło się moje życie zawodowe. Obecnie praca sprawia mi ogromną przyjemność.
Mam również nadzieję, że w przyszłości wiedza z zakresu profesjonalnej komunikacji i obsługi pacjenta nie tylko stomatologicznego stanie się dostępna dla studentów uczelni medycznych jako dodatkowy przedmiot.
Umiejętność lepszego argumentowania konieczności zastosowania nowoczesnych procedur, uświadomienia pacjentowi konsekwencji wspólnie podejmowanych decyzji – przyczynia się do uzyskania lepszego efektu leczniczego
(...) lecz nigdy i nigdzie nie uzyskałem w tak przystępny sposób odpowiedzi i przykładów (mechanizmów) postępowania w mojej codziennej praktyce zawodowej.
Już następnego dnia po kursie wdrożyłam w pracy praktyczną wiedzę, którą nabyłam i zauważyłam znakomite efekty. Jeden pacjent po zabiegu stwierdził, że wprowadzam taką atmosferę, że czuje się fantastycznie i już zawsze będzie się u mnie leczył.
Na prowadzonych warsztatach mieliśmy możliwość spojrzeć na własną pracę z tej drugiej strony ( każdy z nas był pacjentem) i zobaczyć własne niedociągnięcia, uzmysłowić ile należy poprawić, bo rutyna to straszny stan rzeczy. Specyfika naszego zawodu wymaga profesjonalizmu w zakresie komunikacji i nie można sobie pozwolić na niedociągnięcia w tej dziedzinie, dlatego my wybieramy się na II°
Dzięki Tobie zrozumiałam, czego potrzebuje pacjent, jak należy go traktować i jak z nim rozmawiać. Uczę się zachowywać tak, by być dla niego autorytetem i by zyskać jego zaufanie.
(...) zmiany w moim zachowaniu najszybciej zauważyli mali pacjenci – wcześniej byłam dla nich zbyt „miękka”. Obecnie, gdy jestem bardziej stanowcza pozwalają dużo więcej zrobić!
Dzięki Państwu zdałam sobie sprawę jak dużą rolę w leczeniu mają relacje interpersonalne z pacjentem.
Moim zdaniem szkolenie było przeprowadzone bardzo dokładnie, profesjonalnie i z dużym zaangażowaniem.
(...) coraz więcej pacjentów mi mówi, że polubili wizyty u dentysty odkąd do mnie przyszli. A ja po prostu staram się wdrażać w życie elementy, które poznałem na kursie... i tyle
Dzięki prezentowanym na kursie metodom komunikacji znacznie pogłębiłam relacje z pacjentami, obniżyłam poziom ich lęku oraz jestem w stanie dostrzec ich rzeczywiste oczekiwani
Z prawdziwą przyjemnością zamieszczamy na naszej stronie fragmenty opinii, które Uczestnicy naszych szkoleń nadsyłają do nas...
Projekt i realizacja: Trol InterMedia